FoodTest.hu Cruiser Magyar Bajnokság, avagy ki nyeri a teáskannát?

Sokak számára halott gondolatnak tűnt a túrahajóknak létrehozott versenyosztály, ami lássuk be már meghatározásában is önellentmondásokat mutat. Végképp bicskanyitogató volt, hogy ennek a bagázsnak magyar bajnokságot írjon ki az országos szövetség.

A vitorlázás sem különbözik a focitól, ehhez is mindenki ért, sőt ezen a területen is legalább annyi az egy négyzetméterre eső ügyeletes zsenik száma, mint a hőn szeretett labdarúgás esetében. Van persze különbség is, a golf, a tenisz, vagy a vitorlázás sokszor szenved az „elit sport” jelző nyűgétől, míg a labdarúgás a tömegek sportja. Hogy jutottunk el ilyen messzire a piros zománcozott teáskannától? A teáskanna nyilvánvaló szarkazmusával hirdeti, hogy itt egy vidám, ámbár az elit sport komolyságát nélkülöző közösség rendszeridegen próbálkozása gátat tört magának és valami olyat csinálnak, ami korábban elképzelhetetlen lett volna.

Kevesen hittek abban, hogy 6-8 tonnás, konyhával, fürdőszobával és grillsütővel felszerelt hajók valamint 7-8 fős csapataik a pályaversenyzés legszebb pillanatait élhetik meg a nyilvántartott hajóosztály magyar bajnokságának 8 futamán. Csoda vagy nem csoda, de így lett, 8 mindenre elszánt egység csapott össze a Cruiser hajóosztály első magyar bajnokságán, Balatonföldváron, szeptember 5-8. napjain, egy izgalmas versenyen. Három Hanse, két Bavaria, egy Dufour, egy Jeanneau és egy Cobra gyártmányú, széria túrahajó vett részt a bajnokságon. A létszám némi csalódást okozott, hiszen a flottában közel 30 hajó van, bár az elhivatott egységek száma 12-13-ra tehető. A résztvevők komolyan készültek a megmérettetésre, minden hajó a legerősebb csapatával állt rajthoz. A kormányosokra vonatkozó szabály ugyan kizárja, hogy egy-egy elismert vitorlázó a kormányhoz álljon, de képzett taktikusokban nem volt hiány. Virág Flóra, Büki Gábor vagy Kutics Krisztián egy-egy csapathoz történő csatlakozása kifejezetten jót tett a színvonalnak, de mondhatnánk az évek óta azonos összeállításban vitorlázó Ónix-osokat is, akik nagyon együtt élnek a hajójukkal.

Csütörtökön a felmérések után nem sikerült a tervezett egy futamot megrendezni, így a bajnokság első napja megmaradt tisztán a technikai dokumentációnak. Pénteken felpörögtek az események és három élvezetes futamot sikerült rendezni, megindult a küzdelem a piros zománcozott teáskannáért.
Első futam: 1) Offroad 2.0 2) Kispanda, 3) Ónix
Második futam: 1) Triton, 2) Ónix, 3) Kispanda
Harmadik futam: 1) Ónix, 2) Kispanda, 3) Inyama
Az első versenynap egyértelműen az Ónix napja volt, a nap végén az Ónix csapat és a Bavaria 32 Cruiser álltak az élen.

Szombaton szakadó eső és reménytelennek tűnő szélhelyzet fogadta a versenyzőket, ezért a halasztás alatt flottaértekezletet tartottak. Olyan sebesen jött a szél, hogy a flotta ügyes bajos dolgainak megbeszélését is félbe kellett hagyni és indulni kellett a vízre. Szombaton négy izgalmas futamra futotta.
Negyedik futam: 1) Offroad 2.0, 2) Kispanda, 3) Triton
Ötödik futam: 1) Triton, 2) Kispanda, 3) Dolce Vita II
Hatodik futam: 1) Triton, 2) Kispanda, 3) Apolló
Hetedik futam: 1) Offroad 2.0, 2) Triton, 3) La Diva
A második versenynap a Triton napja volt, a szombati négy futam nagy vesztese a pénteken tündöklő Ónix lett.

Vasárnapra nagyon kevés szelet jeleztek és azt a keveset is a reggeli órákra. A versenyrendezés 9 órára előrehozta a rajtot, aminek köszönhetően sikerült egy értékelhető futamot rendezni. A Triton és a Kispanda pontazonossággal állt az élen, így érkeztek a nyolcadik futam rajtjához. Az Offroad 2.0 is lőtávolban volt. A három hajó egymás mellett rajtolt el, valamennyien top genoával. A Triton és a Kispanda között lezajlott némi incidens a rajtnál, majd a Triton szinte azonnal kifordult és genoára váltott. Az Offroadnak sikerült meglépnie és némi előnyt szerzett. A Kispanda gyorsabb volt, de a Triton élesebb, nehéz volt eldönteni, hogy melyik koncepció lesz a jobb. Mindössze egy hajszállal, de az élesebb hajó ért elsőnek a krajc bójához. Innentől a két rivális hajó szinte együtt mozgott, sokszor csak méterek választották el őket. Számottevő előnyre az Offroad sem tudott szert tenni, de stabilan vitorlázott. Az Ónix szinte senkitől nem zavartatva ismét első napi formáját hozta és a csatazajtól távol, mindenkit meglepve megnyerte a futamot.
Nyolcadik futam: 1) Ónix, 2) Triton, 3) Offroad 2.0
Mindhárom versenynapot tekintve a Kispanda vitorlázott a legegyenletesebben, kevés hibával, minden futamban az élmezőnyben végezve éppen hogy lecsúszott a bajnoki címről. A bajnokság végeredménye:
1) Triton (Bavaria)
2) Kispanda (Hanse)
3) Offroad (Hanse)
4) Ónix (Bavaria)
5) Apolló (Cobra)
6) La Diva (Hanse)
7) Dolce Vita II (Jeanneau)
8) Inyama (Dufour)

A vándorló piros teáskanna egy évre a Tritonba költözik és várja a jövő évi Cruiser bajnokságot, hogy egy újabb helyet találjon magának ebben a grillsütős, dupla tálcás mosogatós berendezésekkel száguldó világban.

A FoodTest.hu Cruiser Magyar Bajnokság rendezője: Orfűi Vitorlás Egyesület

A FoodTest.hu Cruiser Magyar Bajnokság támogatói: FoodTest.hu, GET, Hanse, Compass

Képek: Kálmándy Ferenc és Antal Gábor

#cruiserclass